CRO – Optimizare rata conversie adaptata platformei Prestashop

Iti reamintesc faptul ca rata de conversie este un procent care se calculeaza in felul urmator: nr de comenzi x 100 / nr. vizitatori. Concret, daca in ultima luna ai avut 10 mii de vizitatori si 100 de comenzi, atunci rata de conversie a fost de 1% (100 x 100 / 10000).

E logic deci ca pentru a avea cat mai multe comenzi, trebuie sa maresti cele doua valori: traficul (nr. de vizitatori pe shop) si rata de conversie (procentul celora care ajung pe magazinul tau online si cumpara).

In ceea ce priveste traficul, acesta se poate optimiza prin: Google Ads, Facebook Ads (plus alte retele) si SEO. Am enumerat doar principalele metode de marketing online.

In ceea ce priveste CRO, noi am identificat 3 factori care influenteaza rata de conversie: UX – design, TRUST si USP.

 

UX – user experience design

 

Trebuie mentionat de la inceput ca un design bine optimizat nu tine doar de design, ci mai ales tine de functionalitati. E vorba despre a-l ajuta pe clientul tau ideal sa ajunga cat mai repede si cat mai usor la produsul sau ideal si pe urma sa il poata cumpara in cel mai usor mod cu putinta.

Despre ce inseamna un UX performant se pot scrie si chiar s-au scris carti intregi, dar in realitate nu exista o formula universala. Chiar si in interiorul aceleasi culturi, aceleasi tari, un design eficient poate fi foarte diferit de la business la business. De aceea, optimizarea UX trebuie sa porneasca intotdeauna cu o analiza de business pentru ca altfel se face pe ghicite si tot pe ghicite vor fi si rezultatele.

 

TRUST

 

Este probabil cel mai important factor din cele trei si raspunde la urmatoarea intrebare: Cata incredere au vizitatorii magazinului tau online in brand, produse si… in tine?

Daca vinzi de 2, 3, 4… 10 ori mai mult pe marketplace decat la tine pe shop atunci ai probleme de incredere, ai o problema de TRUST.

TRUST nu tine doar de cat de recunoscut este brand-ul tau pe piata. Acest renume se castiga in timp sau foarte repede daca ai bugete de cateva milioane de euro si poti impanzii intersectiile cu bannere.

Increderea in magazinul tau este insa si strans legata de ce informatii oferi si cum le oferi – pachet si continut – UX design si strategie de comunicare online

 

USP – Unique selling proposition

 

USP care s-ar traduce in romana prin propunerea unica de vanzare si se refera, precum ii zice si numele, la cu ce vii nou pe piata. Ce te diferentiaza pe tine de restul? 

Raspunsul este NIMIC, daca transmiti ca: produsele tale sunt de calitate, livrarea este rapida sau ca ai cel mai mic pret. Consumatorii sunt inundati de zeci de ani deja cu astfel de mesaje care practic nu mai au relevanta. 

Competitia pe pret este o capcana in care cad foarte multi antreprenori si evident ca nu este o strategie eficienta pe termen lung, din motive atat de evidente incat nu are rost sa le mai mentionam.

OK… si atunci ce? Cu ce poti veni nou pe piata? Cu produse pe care ai exclusivitate, cu combinatii de produse care se gasesc doar la tine, cu moduri unice de a prezenta produsele, cu raspunsul la nevoi la care nu au raspuns altii si cu multe altele. Insa, mai ales, prin transmiterea ideilor si valorilor din spatele brandului tau. 

OK, poate produsele tale nu sunt unice pe piata, dar cu siguranta TU esti unic. Cum ii poti face pe utilizatori sa cumpere de la tine? Unul din raspunsurile cele mai eficiente dar si cele mai neglijate pe piata din Romania: storytelling-ul.

Ai sansa fantastica sa iti spui povestea, atat in cadrul magazinului online cat si pe conturile de promovare asociate acestuia. Cine esti tu? De ce ai ales sa faci business online? Ce te reprezinta? HINT: stim ca vrei sa faci bani, cu totii facem business din acest motiv, banii sunt principalul scop (de fapt mijloc), intelegem, INSA CE VREI SA FACI CU BANII CASTIGATI DE TINE? Asta este ceea ce te diferentiaza fata de alti competitori care vand aceleasi tipuri de produse. Impreuna putem sa cream o poveste  care sa te diferentieze in ochii utilizatorilor si sa le mareasca acestora increderea in tine si in magazinul tau online.

Download mp3