Google Ads pentru magazine Prestashop

Google Ads pentru magazine Prestashop

Trafic x CRO = Vanzari

 

Din formula de mai sus ne dam seama ca pentru a avea cat mai multe comenzi pe magazinul tau online, trebuie sa maresti cele doua valori: traficul, adica nr. de vizitatori pe shop si rata de conversie, adica procentul celora care ajung pe magazinul tau online si cumpara.

In aceasta sectiune o sa abordam partea de trafic.

Cand vorbim despre trafic se imparte in doua tipuri: platit si organic. Cel organic se obtine cu precadere prin SEO. Cel platit se obtine prin: Google Ads si Facebook Ads (si/sau alte retele sociale).

 

Cand ai nevoie de reclama pe Google?

 

Sa zicem ca ai un magazin care vinde lenjerii de pat. Daca dai cautare pe Google dupa “lenjerii de pat” cel mai probabil o sa observi ca pe prima pagina de rezultate, dupa ce treci de cateva rezultate platite (marcate cu label-ul “Anunt” sau “Ad”) o sa gasesti doar brand-uri mari pe care le recunosti si care, de regula, au si prezenta offline, adica magazine fizice prin mall-uri sau alte centre comerciale. 

Deci daca la cautarea expresiei principale care defineste business-ul tau gasesti pe prima pagina de rezultate doar brand-uri puternice, reconoscibile, iar brandul tau nu este unul dintre ele, atunci ai nevoie de Google Ads in mod constant.

De asemenea, ai nevoie de Google Ads atunci cand lansezi un magazin online. Prin Google Ads influentezi inclusiv cautarile organice in Google, deoarece prin publicitatea targetata pe cuvintele cheie relevante trimiti trafic CALIFICAT catre magazinul tau. Fiind vorba de trafic calificat, utilizatorii vor gasi informatie relevanta pe site-ul tau si, dupa cum stim, experienta userilor este un factor de ranking foarte important in rezultatele organice ale cautarii din Google. 

 

Cat costa Google Ads?

 

Bugetul pentru fiecare campanie se stabileste in functie de mai multi factori, toti acesti factori fiind influentati de piata, de cat de mult platesc concurentii tai, fiindca Google Ads este o licitatie!

Afisarea reclamelor in Google este influentata de 3 mari factori: relevanta reclamei, relevanta paginii de destinatie si costul per click licitat de advertiser.

Costul initial poate insa sa scada, daca shop-ul este bine optimizat SEO si mai ales foarte bine optimizat din punct de vedere al UX. Scopul principal al Google este sa ofere informatii cat mai relevante si de incredere pentru clientul sau cel mai important – cel care cauta.

Concret: cu cat mai bine iti sunt optimizate reclamele si paginile de destinatie (landing pages), cu atat mai mult poate scadea costul reclamelor Google.

 

Short, medium si long tail Ads

 

Poate ai auzit deja, daca ai citit despre SEO despre cele 3 tipuri de expresii cheie: short tail, medium tail si long tail.

Expresii de tip short tail sunt cele mai generale, cu cel mai mare volum de cautari, dar si cu competitia cea mai dificila. In exemplu magazinului de mai sus “lenjerii de pat” este un exemplu de short tail, care contine 2 cuvinte cheie (prepozitiile sunt ignorate).

Medium tail sunt expresii mai putin generale, cu un volum mai mic de cautari decat cele de tip short tail, dar si cu competitie mai mica. In exemplu nostru, “lenjerii de pat din bumbac” sau “lenjerii de pat albe” sunt expresii medium tail.

In fine, expresiile de tip long tail sunt toate expresiile de la 3-4 cuvinte in sus. Acestea au inerent un volum mic de cautari si competitie redusa. Pentru exemplu nostru, un long tail ar putea fi “lenjerii de pat din bumbac cu motive florare”. 

Oportunitatea pentru cele 3 tipuri amintite mai sus este relativa in functie de business, competitie si alti factori.

 

DE RETINUT:

  1. Trebuie investit in promovare online. Este probabil cea mai mare investitie, in afara de stocul de produse, pe care este necesar sa o faci pe termen lung in magazinul tau online. 
  2. Trebuie inteles ca lumea online este dominata de o mana de giganti si pentru ca acestia sa iti permita sa iesi in fata clientilor este necesar sa investesti bani in cadrul platformelor lor. 
  3. Trebuie sa intelegi ca principiul “Build It and They Will Come” NU MAI FUNCTIONEAZA. In traducere: simpla lansare a unui magazin online functional si aratos nu este suficient ca sa vinzi constant si consistent. Pe langa operatiunile de programare si corectare de bug-uri, este necesar sa investesti in UX, trafic platit, continut si CRO. Insa daca vrei sa ai rezultate mai rapide, traficul platit este cea mai eficienta solutie. 
  4. Lupta se da pentru atentie – concret: OCHI PE INFORMATIE. Oamenii sunt oricum construiti genetic sa caute scurtaturile, iar aceasta caracteristica a fost extrem de bine exploatata de platformele online. In cadrul rezultatelor de cautare Google, nu locul 1 pe organic/SEO apare primul, ci rezultatele sponsorizate/Google Ads. De cele mai multe ori, utilizatorii vor da clic pe primul rezultat reprezentat, fie el organic, fie el sponsorizat. Utilizatorii se duc catre cel care ii poate rezolva cel mai rapid problema. Google Ads este cel mai eficient sistem pe termen scurt din acest punct de vedere. 
  5. Lansarea magazinului este doar prima parte a operatiunilor online. Pe termen lung, promovarea este cea care iti va aduce rezultatele pe care le urmaresti. 
Download mp3