Facebook Ads pentru magazine Prestashop

Facebook Ads pentru magazine Prestashop

50% dintre romanii ramasi in tara au cont pe Facebook, iar 90% dintre acestia si-au setat orasul. Sunt numere mari, dar cifre putine…

 

Pe 19 august 2013 am fondat cel mai mare grup Facebook dedicat Prestashop din Romania, din care fac acum parte peste o mie de administratori de magazine online si zeci de programatori si oameni de marketing.

 

Grupul amintit a fost fondat de noi, dar a fost crescut de ei, iar acesta este principiul dupa care ne ghidam si in furnizarea serviciilor noastre pentru administrarea campaniilor Facebook Ads pentru clientii nostri.

 

Marketing-ul pe Facebook este matematica numerelor mari cu cifre putine

 

Noi la Presta.ro cand facem marketing ne folosim de echipa noastra de programatori. Da, stim ca programatorii nu se pricep la marketing, dar se pricep de minune la matematica.

De ce spunem ca Facebook Ads este matematica cifrelor putine? Pentru ca desi numerele pe Facebook sunt mari, aprox. 10 milioane de utilizatori in Romania, doar foarte putini dintre acestia cumpara vazand o reclama pe Facebook.

De ce cumpara putini? Ar fi 2 motive: mindset si saracia.

 

Facebook Mindset

 

Cand stau pe Facebook, oamenii au un mindset orientat spre divertisment, nu spre rezolvarea unor probleme si pentru ca nu cauta sa gaseasca solutii la anumite probleme pe care le au (a se citi nevoi) sunt foarte greu de convins sa cumpere ceva.

In fapt, unele studii arata ca nici daca vinzi produse sau servicii de divertisment e foarte greu sa ii convingi sa cumpere aratandu-le reclame pe Facebook, deoarece a sta pe Facebook este in sine o forma de divertisment si atunci tot ce faci este sa le deranjezi “filmul” cu pauze publicitare.

 

Saracia de pe Facebook

 

Da, poate suna urat, insa fix asta este si terminologia folosita de ONU: saracie. Aceasta organizatie are de altfel, printre altele, si un scop precis in acest sens: eradicarea saraciei. Stim ca in Romania, acest termen are o conotatie negativa, dar este cel care rezuma cel mai bine starea de fapt. 

Ultimul studiu GFK despre puterea de cumparare a romanilor indica faptul ca in medie un roman are mai putin de 500 de euro bani de trait pe luna, iar mare parte dintre acestia, cam 80% se duc pe cheltuieli ce ii asigura supravietuirea. La un calcul simplu ne dam seama ca banii pe care i-ar putea cheltui pe cumparaturi online sunt de maximum 100 euro pe luna. 

Va fi deci destul de greu sa convingi un om care castiga atat de putin sa iti cumpere produsele tale, care desi sunt foarte bune, ii satisfac o nevoie secundara, deoarece la banii astia toate nevoie in afara celor de baza sunt secundare.

 

Cum rezolvi ecuatia promovarii magazinului tau pe Facebook?

 

Raspunsul la problema saraciei pare destul de simplu, ii targetezi doar pe cei care au venituri peste medie sau mari, in functie de ce produse vinzi. Corect! Doar ca Facebook nu iti permite inca sa faci acest lucru pe Romania. Exista insa alte metode, indirecte

Raspunsul la problema de mindset pare initial mai complicat, dar are si ea o rezolvare care tine tot de mindset. Practic problema contine solutia.

Principiul de baza este evident targetarea cat mai eficienta. Pe Facebook nu te adresezi niciodata maselor, ci tot timpul celor putini. Cum ajungi insa la cei putini? Cum te faci auzit prin atata zgomot? Aici este marea provocare.

Noi am invatat ca si altii din esecuri. Am pierdut multi clienti pana ce ne-am prins si inca mai avem uneori esecuri, fiindca fiecare business e diferit. Am reusit insa sa reducem foarte mult nereusitele prin 3 proceduri: cercetare, analiza si testare.

 

FOARTE IMPORTANT 

Din nou, sunt de retinut cateva lucruri extrem de importante

  1. Trebuie investit in promovare online. Este probabil cea mai mare investitie, in afara de stocul de produse, pe care este necesar sa o faci pe termen lung in magazinul tau online. 
  2. Trebuie inteles ca lumea online este dominata de o mana de giganti precum Facebook si pentru ca acestia sa iti permita sa iesi in fata clientilor este necesar sa investesti bani in cadrul platformelor lor. 

Trebuie sa intelegi ca principiul “Build It and They Will Come” NU MAI FUNCTIONEAZA. In traducere: simpla lansare a unui magazin online functional si aratos nu este suficient ca sa vinzi constant si consistent.

Pe langa operatiunile de programare si corectare de bug-uri, este necesar sa investesti in UX, trafic platit, continut si CRO. Insa daca vrei sa ai rezultate mai rapide, traficul platit este cea mai eficienta solutie.

Download mp3